Tour de_ZDZ #8 (Sosnowiec)

Kluczowe informacje

miasto: Sosnowiec (całość rozgrywana online)
ograniczenia: tylko uczniowie szkół podstawowych (bez ograniczeń lokalnych)
wpisowe: brak (udział darmowy)
sloty na finał: 8 (4 LOL, 4 CS:GO)

Harmonogram

zapisy: do 6 czerwca
eliminacje online LOL i CS:GO 1. tura:
7 czerwiec o 17:00
eliminacje online 2. tura LOL i CS:GO:
10 czerwiec o 17:00
finał turnieju LOL: 20 czerwiec od 9:40
finał turnieju CS:GO: 21 czerwiec od 9:40

Kluczowe informacje

miasto: Sosnowiec (całość rozgrywana online)
ograniczenia: tylko uczniowie szkół podstawowych (bez ograniczeń lokalnych)
wpisowe: brak (udział darmowy)
sloty na finał: 8 (4 LOL, 4 CS:GO)

Harmonogram

zapisy: do 6 czerwca
eliminacje online LOL i CS:GO 1. tura:
7 czerwiec o 17:00
eliminacje online 2. tura LOL i CS:GO:
10 czerwiec o 17:00
finał turnieju LOL: 20 czerwiec od 9:40
finał turnieju CS:GO: 21 czerwiec od 9:40

1

Zapisy

Zapisy trwają do 6 czerwca

2

Eliminacje

Eliminacje online 5vs5:
7 czerwiec - 1. tura
10 czerwiec - 2. tura

3

Finały (online)

📍 Sosnowiec
20 czerwiec - LOL
21 czerwiec - CS:GO

1

Zapisy

Zapisy do 6 czerwca

2

Eliminacje

Eliminacje online 5vs5:
7 czerwiec - 1. tura
10 czerwiec - 2. tura

3

Finały (online)

📍 Sosnowiec
20 czerwiec - LOL
21 czerwiec - CS:GO

Zapisy

Regulaminy

Najważniejsze zasady

1.5 Turniej składa się z 2 części: finału online (21 czerwca 2020) i eliminacji online (7 i 10 czerwca 2020).
1.6 W trakcie eliminacji z drużyn biorących udział zostaną wyłonione 4 drużyny, które zagrają w finale.
1.7 Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Turniej w charakterze gracza przeznaczony jest wyłącznie dla uczniów szkół podstawowych. Nie obowiązuje żadne tzw. “ograniczenie lokalne”.
1.11 Każdy gracz musi posiadać własne konto Steam z grą CS:GO oraz rozegrane w niej przynajmniej 50 godzin, które są wymagane do przypisania gry do platformy Faceit. Gracz nie może również posiadać blokady VAC z gry Counter-Strike: Global Offensive. Status prime nie jest wymagany.
3.1 Eliminacje online rozgrywane będą na Faceit w drabince SE BO1. Z eliminacji wychodzą 4 drużyny, które otrzymują slot na finał LAN. [finał przeniesiony na online]
3.9 W przypadku meczów na platformie Faceit – każdy gracz musi mieć włączony antycheat Faceit inaczej nie będzie mógł dołączyć do meczu co zakończy się dyskwalifikacją.
3.11 W przypadku problemów z połączeniem z lobby Faceita administrator rozgrywek może zrestartować pokój maksymalnie 2 razy. Jeżeli drużyna/gracz dalej nie połączy się z meczem mimo restartu pokoju – gra kończy się walkowerem. Jeżeli pokój został zrestartowany już po wyborze mapy to drużyny po jego wznowieniu muszą wybrać tą samą mapę. Problemy z połączeniem należy zgłaszać natychmiastowo.

Pełny regulamin

1. Postanowienia ogólne
1.1 Poniższy regulamin dotyczy turnieju Tour de_ZDZ #8 (Sosnowiec) , a dokładniej rozgrywek 5vs5 Counter-Strike: Global Offensive.
1.2 Głównym organizatorem turnieju jest Rafał Razowski. Organizatorami są wyznaczeni pracownicy i uczniowie Zespołu Szkół w Sosnowcu ZDZ w Katowicach (ul. H. Sienkiewicza 25, 41-200 Sosnowiec) oraz SET ZDZ.
1.3 Każdy z uczestników turnieju zobowiązany jest do zaznajomienia się z regulaminem i jego przestrzeganiem. Przystąpienie do rozgrywek równoznaczne jest z jego akceptacją.
1.4 Limit drużyn: finał – 4, eliminacje online – 32.
1.5 Turniej składa się z 2 części: finału online (21 czerwca 2020) i eliminacji online (7 i 10 czerwca 2020).
1.6 W trakcie eliminacji z drużyn biorących udział zostaną wyłonione 4 drużyny, które zagrają w finale.
1.7 Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Turniej w charakterze gracza przeznaczony jest wyłącznie dla uczniów szkół podstawowych. Nie obowiązuje żadne tzw. “ograniczenie lokalne”.
1.8 W turnieju przewidziane są nagrody w postaci rzeczowej.
1.9 Wypełnienie formularza rejestracyjnego jest traktowane jako zgłoszenie drużyny do turnieju.
1.10 Osoby niepełnoletnie przed przystąpieniem do rozgrywek LAN muszą dostarczyć zgodę rodziców do organizatorów. 
1.11 Każdy gracz musi posiadać własne konto Steam z grą CS:GO oraz rozegrane w niej przynajmniej 50 godzin, które są wymagane do przypisania gry do platformy Faceit. Gracz nie może również posiadać blokady VAC z gry Counter-Strike: Global Offensive. Status prime nie jest wymagany.
1.13 Kapitan drużyny zobowiązany jest do bycia cały czas “pod telefonem” w trakcie trwania meczów turniejowych.

2. Zasady
2.1 Gracz musi korzystać z jednego stałego nicku (konta) podczas trwania całego turnieju.
2.2 Gracz powinien śledzić wpisy publikowane przez organizatorów na oficjalnym wydarzeniu. Wpisy mogą dotyczyć zmian harmonogramu, regulaminu lub zawierać inne istotne dla gracza informacje.
2.3 Gracz wyraża zgodę na wykorzystanie wizerunku ze szczególnym uwzględnieniem: zdjęć i filmów z jego udziałem oraz nicku, imienia i nazwiska, relacjonowania rozgrywek w celach promocyjnych organizatora i Zespołu Szkół w Sosnowcu ZDZ w Katowicach.
2.4 Drużyna może zgłosić maksymalnie jednego rezerwowego.
2.5 Można dokonać tylko 1 zmianę/dopisanie zawodnika w drużynie zapisanej w formularzu.
2.6 Drużynę reprezentuje kapitan zgłoszony w czasie rejestracji.
2.7 Drużyna grająca z tak zwanym “stand-in”, który nie został zgłoszony w formularzu może zostać zdyskwalifikowana lub gracz ten może zostać niedopuszczony w do rozgrywek.
2.8 Zabrania się używania wulgarnych treści w stronę organizatorów i uczestników.
2.9 Zabrania się używania nazw i/lub opisów graczy/drużyn obraźliwych, sprzecznych z regulaminem gry.
2.10 Zabrania się promowania i spożywania alkoholu oraz promowania i uprawiania wszelkich form hazardu w czasie trwania turnieju.
2.11 Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek wspomagaczy, programów, cheatów, skryptów, bugów, błędów i innych rzeczy służących do uzyskania w nieuczciwy sposób przewagi nad przeciwnikiem, w tym również ”zerkania” na transmisję z turnieju w czasie meczu.
2.12 Zabrania się celowej słabej gry (losing on purpose); oddanie meczu przeciwnikowi. Drużyna celowo przegrywająca zostanie zdyskwalifikowana i może trafić na czarną listę.
2.13 Zabrania się celowego przeszkadzania innym graczom turnieju lub utrudnianie organizatorom jego przeprowadzenia m.in. poprzez: zagłuszanie, odłączanie internetu, “świecenie w oczy” i inne czynności mogące negatywnie wpłynąć na komfort innych uczestników lub zakłócić przebieg wydarzenia.

3. Rozgrywki online
3.1 Eliminacje online rozgrywane będą na Faceit w drabince SE BO1. Z eliminacji wychodzą 4 drużyny, które otrzymują slot na finał LAN. [finał przeniesiony na online]
3.2 Finały online rozgrywane będą na Faceit lub prywatnym serwerze w drabince SE BO3.
3.3 Mecze rozgrywane będą na aktualnej w dniu turnieju wersji gry.
3.4 Turniej rozgrywany w trybie turniejowym.
3.5 W przypadku remisu (15:15), rozgrywana jest dogrywka
3.6 Przed meczem rozgrywana jest nożówka. Wygrana drużyna wybiera stronę, po której chce grać.
3.7 W trakcie gry, każda drużyna ma możliwość spauzowania gry 2 razy na mecz na minutę – tactical pause.
3.8 Podczas wyboru map drużyny naprzemiennie odrzucają po jednej mapie, mapa która nie zostanie odrzucona będzie mapą graną w danym meczu.
3.9 W przypadku meczów na platformie Faceit – każdy gracz musi mieć włączony antycheat Faceit inaczej nie będzie mógł dołączyć do meczu co zakończy się dyskwalifikacją.
3.10 Jeżeli gracz/drużyna nie pojawi się do 10 minut od ustalonej przez organizatora godziny gra kończy się walkowerem. Nie ma możliwości grania w 4 osoby.
3.11 W przypadku problemów z połączeniem z lobby Faceita administrator rozgrywek może zrestartować pokój maksymalnie 2 razy. Jeżeli drużyna/gracz dalej nie połączy się z meczem mimo restartu pokoju – gra kończy się walkowerem. Jeżeli pokój został zrestartowany już po wyborze mapy to drużyny po jego wznowieniu muszą wybrać tą samą mapę. Problemy z połączeniem należy zgłaszać natychmiastowo.
3.12 Mecze eliminacyjne rozgrywamy ASAP, mecze finałowe rozgrywamy według podanego harmonogramu, chyba że organizator wskaże inaczej.
3.13 Używanie modeli (skinów) postaci jest dozwolone.
3.14 O podanej godzinie startu eliminacji obowiązkowa jest obecność kapitana na naszym discordzie i zgłoszenie się na odpowiednim kanale.
3.15 W razie potrzeby organizator może przenieść rozgrywki na inną platformę/prywatny serwer.
3.16 Mapy, na których będzie rozgrywany turniej to: de_inferno, de_overpass, de_mirrage, de_nuke, de_train, de_dust2, de_vertigo.

4. Postanowienia końcowe
4.1 Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Ewentualne zmiany w regulaminie będą ogłaszane na wydarzeniu facebook. Jeżeli gracz nie akceptuje zmian regulaminu – musi o tym poinformować przez prywatną wiadomość na fanpage SETZDZ.
4.2 Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu rozgrywek, rozpoczęcia ich później niż jest to planowane oraz powtórzenia rozgrywek po podaniu powodu.
4.3 Organizator ma prawo odmówić wstępu/wyprosić z imprezy osoby łamiące regulamin lub zachowujące się w sposób niewłaściwy.
4.4 W przypadku złamania regulaminu administrator rozgrywek decyduje o rodzaju „sankcji” i nakłada ją na gracza / drużynę. Przewidywane rodzaje „sankcji”: ostrzeżenie, dyskwalifikacja, wpisanie na czarną listę, zmianę wyniku na korzyść przeciwnej drużyny (meczu, w którym został złamany regulamin). Od decyzji administratora można odwołać się do głównego organizatora.
4.5 Wszystkie sytuacje sporne, interpretację regulaminu i kwestie w nim nie zawarte rozstrzyga organizator uwzględniając punkty w regulaminie i ogólne zasady fair-play.
4.6 Wszelkie zauważone nieprawidłowości takie jak łamanie regulaminu należy udokumentować (zrzutem ekranu/nagraniem) i natychmiastowo zgłosić je administratorowi rozgrywki. W przypadku zgłoszenia po upływie rozsądnego terminu (np. po zakończeniu meczu) administrator może wstrzymać się od interwencji/wyciągnięcia konsekwencji.

Najważniejsze zasady

1.5 Turniej składa się z 2 części: finału online (21 czerwca 2020) i eliminacji online (7 i 10 czerwca 2020).
1.6 W trakcie eliminacji z drużyn biorących udział zostaną wyłonione 4 drużyny, które zagrają w finale.
1.7 Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Turniej w charakterze gracza przeznaczony jest wyłącznie dla uczniów szkół podstawowych. Nie obowiązuje żadne tzw. “ograniczenie lokalne”.
1.11 Każdy gracz musi posiadać własne konto League of Legends na serwerze EU Nordic & East i posiadać przynajmniej 16 postaci.
3.1 Eliminacje online rozgrywane będą na Battlefy w drabince SE BO1 lub grupach round robin BO1. Z eliminacji wychodzą 4 drużyny, które otrzymują slot na finał LAN. [finał przeniesiony na online]
3.6 Tak zwane placeholdery są zabronione!

Pełny regulamin

1. Postanowienia ogólne
1.1 Poniższy regulamin dotyczy turnieju Tour de_ZDZ #8 (Sosnowiec) , a dokładniej rozgrywek 5vs5 League of Legends.
1.2 Głównym organizatorem turnieju jest Rafał Razowski. Organizatorami są wyznaczeni pracownicy i uczniowie Zespołu Szkół w Sosnowcu ZDZ w Katowicach (ul. H. Sienkiewicza 25, 41-200 Sosnowiec) oraz SET ZDZ.
1.3 Każdy z uczestników turnieju zobowiązany jest do zaznajomienia się z regulaminem i jego przestrzeganiem. Przystąpienie do rozgrywek równoznaczne jest z jego akceptacją.
1.4 Limit drużyn: finał – 4, eliminacje online – 32.
1.5 Turniej składa się z 2 części: finału online (21 czerwca 2020) i eliminacji online (7 i 10 czerwca 2020).
1.6 W trakcie eliminacji z drużyn biorących udział zostaną wyłonione 4 drużyny, które zagrają w finale.
1.7 Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Turniej w charakterze gracza przeznaczony jest wyłącznie dla uczniów szkół podstawowych. Nie obowiązuje żadne tzw. “ograniczenie lokalne”.
1.8 W turnieju przewidziane są nagrody w postaci rzeczowej.
1.9 Wypełnienie formularza rejestracyjnego jest traktowane jako zgłoszenie drużyny do turnieju.
1.10 Osoby niepełnoletnie przed przystąpieniem do rozgrywek LAN muszą dostarczyć zgodę rodziców do organizatorów. 
1.11 Każdy gracz musi posiadać własne konto League of Legends na serwerze EU Nordic & East i posiadać przynajmniej 16 postaci.
1.13 Kapitan drużyny zobowiązany jest do bycia cały czas “pod telefonem” w trakcie trwania meczów turniejowych.

2. Zasady
2.1 Gracz musi korzystać z jednego stałego nicku (konta) podczas trwania całego turnieju.
2.2 Gracz powinien śledzić wpisy publikowane przez organizatorów na oficjalnym wydarzeniu. Wpisy mogą dotyczyć zmian harmonogramu, regulaminu lub zawierać inne istotne dla gracza informacje.
2.3 Gracz wyraża zgodę na wykorzystanie wizerunku ze szczególnym uwzględnieniem: zdjęć i filmów z jego udziałem oraz nicku, imienia i nazwiska, relacjonowania rozgrywek w celach promocyjnych organizatora i Zespołu Szkół w Sosnowcu ZDZ w Katowicach.
2.4 Drużyna może zgłosić maksymalnie jednego rezerwowego.
2.5 Można dokonać tylko 1 zmianę/dopisanie zawodnika w drużynie zapisanej w formularzu.
2.6 Drużynę reprezentuje kapitan zgłoszony w czasie rejestracji.
2.7 Drużyna grająca z tak zwanym “stand-in”, który nie został zgłoszony w formularzu może zostać zdyskwalifikowana lub gracz ten może zostać niedopuszczony w do rozgrywek.
2.8 Zabrania się używania wulgarnych treści w stronę organizatorów i uczestników.
2.9 Zabrania się używania nazw i/lub opisów graczy/drużyn obraźliwych, sprzecznych z regulaminem gry.
2.10 Zabrania się promowania i spożywania alkoholu oraz promowania i uprawiania wszelkich form hazardu w czasie trwania turnieju.
2.11 Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek wspomagaczy, programów, cheatów, skryptów, bugów, błędów i innych rzeczy służących do uzyskania w nieuczciwy sposób przewagi nad przeciwnikiem, w tym również ”zerkania” na transmisję z turnieju w czasie meczu.
2.12 Zabrania się celowej słabej gry (losing on purpose); oddanie meczu przeciwnikowi. Drużyna celowo przegrywająca zostanie zdyskwalifikowana i może trafić na czarną listę.
2.13 Zabrania się celowego przeszkadzania innym graczom turnieju lub utrudnianie organizatorom jego przeprowadzenia m.in. poprzez: zagłuszanie, odłączanie internetu, “świecenie w oczy” i inne czynności mogące negatywnie wpłynąć na komfort innych uczestników lub zakłócić przebieg wydarzenia.

3. Rozgrywki online
3.1 Eliminacje online rozgrywane będą na Battlefy w drabince SE BO1 lub grupach round robin BO1. Z eliminacji wychodzą 4 drużyny, które otrzymują slot na finał LAN. [finał przeniesiony na online]
3.2 Finały online rozgrywane będą na ręcznie stworzonych przez administratora rozgrywkach.
3.3 Mecze rozgrywane będą na aktualnej w dniu turnieju wersji gry.
3.4 Turniej rozgrywany będzie w trybie tournament draft na mapie Summoner’s Rift.
3.5 Turniej rozgrywany będzie na serwerze EU Nordic & East.
3.6 Tak zwane placeholdery są zabronione!
3.7 W trakcie gry, każda drużyna ma możliwość spauzowania gry na maksymalnie 5 minut. Każda pauza musi być uzasadniona na czacie ogólnym. Zabrania się nadużywania pauz. 
3.8 Jeżeli gracz/drużyna nie pojawi się do 10 minut od ustalonej przez organizatora godziny gra kończy się walkowerem. Nie ma możliwości grania w 4 osoby.
3.9 Mecze eliminacyjne rozgrywamy ASAP, mecze finałowe rozgrywamy według podanego harmonogramu, chyba że organizator wskaże inaczej.
3.10 O podanej godzinie startu eliminacji obowiązkowa jest obecność kapitana na naszym discordzie i zgłoszenie się na odpowiednim kanale.

4. Postanowienia końcowe
4.1 Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Ewentualne zmiany w regulaminie będą ogłaszane na wydarzeniu facebook. Jeżeli gracz nie akceptuje zmian regulaminu – musi o tym poinformować przez prywatną wiadomość na fanpage SETZDZ.
4.2 Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu rozgrywek, rozpoczęcia ich później niż jest to planowane oraz powtórzenia rozgrywek po podaniu powodu.
4.3 Organizator ma prawo odmówić wstępu/wyprosić z imprezy osoby łamiące regulamin lub zachowujące się w sposób niewłaściwy.
4.4 W przypadku złamania regulaminu administrator rozgrywek decyduje o rodzaju „sankcji” i nakłada ją na gracza / drużynę. Przewidywane rodzaje „sankcji”: ostrzeżenie, dyskwalifikacja, wpisanie na czarną listę, zmianę wyniku na korzyść przeciwnej drużyny (meczu, w którym został złamany regulamin). Od decyzji administratora można odwołać się do głównego organizatora.
4.5 Wszystkie sytuacje sporne, interpretację regulaminu i kwestie w nim nie zawarte rozstrzyga organizator uwzględniając punkty w regulaminie i ogólne zasady fair-play.
4.6 Wszelkie zauważone nieprawidłowości takie jak łamanie regulaminu należy udokumentować (zrzutem ekranu/nagraniem) i natychmiastowo zgłosić je administratorowi rozgrywki. W przypadku zgłoszenia po upływie rozsądnego terminu (np. po zakończeniu meczu) administrator może wstrzymać się od interwencji/wyciągnięcia konsekwencji. 

FAQ

Turniej Tour de_ZDZ #8 jest przeznaczony wyłącznie dla uczniów szkół podstawowych.
Nie obowiązuje żadne ograniczenie lokalne!
Drużyna nie musi składać z uczniów tej samej szkoły. Z jednej szkoły może zapisać się dowolna ilość uczniów.

Minimalny wiek uczestników - 12 lat.

Dodatkowe wymagania:
🎮 CS:GO - własne konto na STEAM z grą CS:GO z rozegranymi przynajmniej 50 godzinami w grze (jest to wymóg do połączenia konta z Faceit!). Konto nie musi posiadać statusu prime.

Eliminacje online 5vs5 do turnieju Tour de_ZDZ #8 odbędą się:
🎮 1. tura 7 czerwiec od godziny 15:50

🎮 2. tura 10 czerwiec od godziny 15:50

Zapisy na turniej Tour de_ZDZ #8 przyjmujemy do 6 czerwca do godziny 18:00.

Na turniej Tour de_ZDZ #8 można zapisać się i brać udział wyłącznie za zgodą i wiedzą rodziców/opiekunów. Nie wymagamy dostarczenia podpisanej zgody, ale jeżeli byłaby taka potrzeba - można ją pobrać tutaj https://bit.ly/zgodatdzdz8  .

Turniej Tour de_ZDZ #8 nie jest objęty wpisowym, udział w nim jest darmowy zarówno dla graczy jak i widzów.

Eliminacje online rozgrywacie w domach na własnych komputerach.

Eliminacje są podzielone na 2 tury. 2 tury=2 szanse na zakwalifikowanie się do finału. Można skorzystać z obu tur lub uczestniczyć w jednej z nich.

Eliminacje z CS:GO odbywają się na platformie Faceit.

Eliminacje z League of Legends odbywają się na platformie Battlefy.

Aktualną listę zapisanych drużyn i graczy można śledzić na tutaj: https://bitly.com/listatdzdz8.

Na turnieju Tour de_ZDZ #8 przewidziane są nagrody. Budżet na nagrody to około 1000 zł podzielony na obie gry, z którego należy odjąć dodatkowo medale i przesyłkę.

Nagrody w formie rzeczowej - drobnego upominku, dla 1. miejsca.

Ważne linki

Partnerzy edycji

Zespół Szkół w Sosnowcu
Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Katowicach

Technikum informatyczne ze specjalizacją esport.

Link: http://www.szkoly.sosnowiec.zdz.pl/